R5 GT Turbo

 

Renault 5 GT Turbo

R5 GT Turbo 1985

MOTOR
Renault R5 (C1j-G782 fra 84-87) (C1j-G788 fra 87-90) med hemisfæriske forbrændingskamre,
4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer.
Krumtap med 5 hovedlejer, blok i støbejern og topstykke i aluminium og oliekøler i køleren.
Cylindervolumen: 1397 cm²
Boring og slaglængde: 76 x 77 mm
Kompression: 7,9:1
Ydelse: 115 hk/din ved 5700 omdr. min.
Drejningsmoment: 16,5/ 3000 kgm/omdr. min
Kaburator: Solex 32 dis 854
Turbo: Garett T25 og ladeluftkøler.

TRANSMISSION
Forhjulstræk
Kobling, tør enkeltplade.
Gearkasse, 5-trins, (type ???)
Differentiale: ??

CHASSIS/ KARROSSERI
Selvbærende karrosseri i stål.
Affjedring for: Macpherson og krængningsstabilisator.
Affjedring bag: Uafhængige, bære arme med tvær gående torsionstænger og teleskopstøddæmpere
og krængningsstabilisator.
Bremser for: Ventilerede skivebremser 238 mm.
Bremser bag: enkelt skiver.
Styretøj: Tandstang m. sikkerhedsrataksel
Fælge for og bag: 6” Med fire bolthuller.
Dæk for og bag: 175/ 60 13

DIMENSIONER
Akselafstand: ?? mm
Sporvidde for: ?? mm
Sporvidde bag: ?? mm
Længde: ?? mm
Bredde: ?? mm
Højde: ?? mm
Frihøjde: ?? mm
Vendediameter: ?? mm
Vægt: ?? kg
Tankindhold: ?? ltr.
Vægtfordeling: For: ?? kg bag: ?? kg.


Motorrum R5GT Turbo

YDELSE
Tophastighed: ?? km/t
0-100: 7,7 sek.
Benzinforbrug: ?? km/l

BEMÆRKNINGER

Tilbage til Bil Modeller

Skriv et svar