Deprecated: Required parameter $args follows optional parameter $depth in /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-content/themes/magazine-basic/functions.php on line 566 Deprecated: Required parameter $output follows optional parameter $depth in /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-content/themes/magazine-basic/functions.php on line 566 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-content/themes/magazine-basic/functions.php:566) in /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-content/themes/magazine-basic/functions.php:566) in /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-content/themes/magazine-basic/functions.php:566) in /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-content/themes/magazine-basic/functions.php:566) in /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-content/themes/magazine-basic/functions.php:566) in /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-content/themes/magazine-basic/functions.php:566) in /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-content/themes/magazine-basic/functions.php:566) in /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-content/themes/magazine-basic/functions.php:566) in /customers/3/1/2/renault-alpine-club.dk/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1831 {"id":1570,"date":"2014-02-09T09:40:05","date_gmt":"2014-02-09T09:40:05","guid":{"rendered":"http:\/\/www.renault-alpine-club.dk\/?p=1570"},"modified":"2014-02-09T09:40:05","modified_gmt":"2014-02-09T09:40:05","slug":"renault-vokser-dacia-eksploderer","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/www.renault-alpine-club.dk\/nyheder-fra-renault-danmark\/renault-vokser-dacia-eksploderer.html","title":{"rendered":"Renault vokser – Dacia eksploderer"},"content":{"rendered":"

\"jwsscmwexieunka1ybli\"<\/a>Med en global v\u00e6kst p\u00e5 3.1 procent i 2013, n\u00e5ede Renault gruppen op p\u00e5 et samlet salg p\u00e5 2.628.208 biler. I Europa voksede Renault ogs\u00e5 trods et generelt fald i salget. Dacia alene st\u00e5r for en samlet v\u00e6kst p\u00e5 20 procent.<\/b><\/p>\n

Det er ikke kun i Danmark, at Renault har vind i sejlene. Herhjemme sluttede Renault med en markedsandel p\u00e5 6.8 procent for \u00e5ret 2013, hvilket er mere end en procent op i forhold til 2012.<\/p>\n

Men ogs\u00e5 i Europa oplever Renault gruppen, der i Europa best\u00e5r af Renault og Dacia, en stigende markedsandel. Med en stigning p\u00e5 2.4 procent i salget i et marked, der gik 1.7 procent tilbage, og et samlet salg p\u00e5 over 1.3 mio biler, har Renault gruppen nu en europ\u00e6isk markedsandel p\u00e5 9.5 procent.<\/p>\n

Det betyder, at Renault cementerer sin position som det 3.st\u00f8rste m\u00e6rke i Europa. En markedsandel for varevogne p\u00e5 hele 31.7 procent i Frankrig, har desuden medvirket til, at Renaults varevogne for 16. \u00e5r i tr\u00e6k er de mest popul\u00e6re.<\/p>\n

Bestselleren er Clio<\/b><\/p>\n

Skal man pege p\u00e5 enkelte \u00e5rsager til de gode resultater, kommer man ikke uden om den nye Renault Clio som produkt og Dacia som m\u00e6rke.<\/p>\n

Den nye Clio er ikke bare en succes herhjemme, hvor den har ligget i top fem i slagsstatistikken med 5672 solgte i 2013.<\/p>\n

Kigger man til Renaults hjemland Frankrig, er Clio med mere end 119.000 solgte, den bedst s\u00e6lgende bil. Og kigger man udenfor Frankrig, er der solgt 272.741 styks i Europa.<\/p>\n

Ogs\u00e5 Renault Captur har vist sig som en s\u00e6rdeles attraktiv bil i det noget mindre crossover segment. Her er Captur den bedst s\u00e6lgende crossover i Frankrig med knap 40.000 solgte siden introduktionen i for\u00e5ret, mens der samlet set i Europa \u2013 eksl. Frankrig, er solgt knap 87.000 biler.<\/p>\n

Succesen Dacia<\/b><\/p>\n

Dacia, der tilbage i 1999 var et m\u00e6rke, der blot solgte 22.500 eksemplarer, viser endnu engang dets vigtighed for Renault gruppen. Samlet set har Dacia i Europa en markedsandel p\u00e5 2.1 procent, men som det mest voksende bilm\u00e6rke i Europa, steg salget med knap 20 procent i 2013.<\/p>\n

I alt blev der produceret 429.540 nye Dacia i 2013, hvilket er knap 70.000 flere end \u00e5ret f\u00f8r. Hos Dacia er det modellen Duster, der tr\u00e6kker l\u00e6sset, men ogs\u00e5 lanceringen af Dacia Sandero og Dacia Logan MCV har betydet en betydelig v\u00e6kst.<\/p>\n

Kigger man p\u00e5 hvilke lande Renault gruppen klare sig bedst i, er der to m\u00e5der at m\u00e5le det p\u00e5. I antal solgte biler eller m\u00e5lt som andel af det samlede marked.<\/p>\n

Kigger man p\u00e5, hvilke lande, der s\u00e6lges flest Renault og Dacia, topper Frankrig suver\u00e6nt med 647.693 biler i 2013. P\u00e5 en 2. plads kommer Brasilien, hvor Dacia st\u00e5r meget st\u00e6rkt, men bliver solgt med Renault logo. Her blev der sidste \u00e5r solgt 236.360 biler, mens Rusland p\u00e5 3. pladsen havde et salg p\u00e5 210.000 biler.<\/p>\n

M\u00e5ler man derimod det p\u00e5 markedsandel, m\u00e5 Frankrig se sig overhalet af Marokko, hvor hele 38,9 procent af alle nye biler kommer fra Renault gruppen. P\u00e5 2. pladsen finder man Algeriet, der har en markedsandel p\u00e5 26,2 procent og f\u00f8rst p\u00e5 3. pladsen finder vi Frankrig, hvor der st\u00e5r enten Renault eller Dacia p\u00e5 25,4 procent af alle solgte nye biler.<\/p>\n

Fakta om Renault Gruppen:<\/b><\/p>\n

Renault gruppen best\u00e5r af Renault, Dacia og Samsung Motors.<\/p>\n

Renault er stadig langt det st\u00f8rste m\u00e6rke i gruppen.<\/p>\n

Med i alt 2,1 mio. solgte biler st\u00e5r Renault for 81 procent af det samlede salg i gruppen. Dacia, der tordner derudaf solgte i alt \u00a0429.540 biler, hvilket var en stigning\u00a0p\u00e5 knap 20 procent i forhold til \u00e5ret f\u00f8r. Hermed st\u00e5r Dacia for 16,3 procent af det samlede salg fra Renault gruppen. Samsung Motors, der prim\u00e6rt er til stede i Sydkorea, solgte omkring 67.000 nye biler sidste \u00e5r.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Med en global v\u00e6kst p\u00e5 3.1 procent i 2013, n\u00e5ede Renault gruppen op p\u00e5 et samlet salg p\u00e5 2.628.208 biler. I Europa voksede Renault ogs\u00e5 trods et generelt fald i salget. Dacia alene st\u00e5r for en samlet v\u00e6kst p\u00e5 20…<\/p>\n