Gratis mormorkabel og wall boks til Renault Zoe

jazloqjdnuu1ydxijvw1

Renault skærper tilbuddet til elbils kunderne. Køber man en Renault Zoe får man nu en gratis wall boks inkl. installation, samt det længe ventede mormor kabel med i handlen.  

Endelig ser der ud til at ske noget på elbils fronten. Infrastrukturen er ved at være udviklet, og flere og flere kunder viser interesse for elbilerne – også hos Renault, hvor gennembruddet for elbiler har ladet vente på sig.

Men nu skærper Renault tilbuddet til kunderne på hele tre fronter. Har man ellerede en Renault Zoe, er det nu muligt at købe det længe ventede EVSC kabel – populært kaldet mormor kablet. Det koster i løs handel 3990 kroner. Med det kan man lade sin Zoe op i en helt almindelig stikkontakt, hvis man ikke lige befinder sig i nærheden af offentlig eller privat opladningsmulighed. Køber man en ny Renault Zoe er kablet dog inkluderet i prisen – og derudover får man en 3.7 kW wall boks inklusiv installation. I alt noget, der ellers ville koste kunderne 16.000 kroner.

Med tilbuddet mener Renault, at usikkerheden omkring opladningen for de kommende elbilister er elimineret.

“Der er ingen tvivl om, at der har været en del usikkerhed omkring elbiler og muligheder for opladning. Det har gjort, at kunderne har ventet lidt med at købe eksempelvis en Renault Zoe. Men med dette tilbud, hvor man både får wall boks derhjemme, samt et kabel så man kan lade op i en almindelig stikkontakt, behøver kunderne ikke længere at frygte, ikke at kunne lade deres bil op. Og netop usikkerheden tror jeg har været den væsentligste forhindring for elbilens udbredelse”, siger pressechef Søren Hyltoft fra Renault.

Men, der er også godt nyt til ejerne af den lille Renault Twizy. Indtil nu har det kostet 529 kroner i månedlig batterileje, hvis man havde en Twizy. Det bliver der nu rykket meget ved. Fremover gradueres lejen efter hvor langt man kører. Kører man således 2500 kilometer om året er lejen blot 299 kr. Har man behov for 5000 km om året er lejen 389 kroner, mens man ved 7500 km skal af med 479 kroner.

”Det er rigtig godt, at vi nu får gradueret lejen på batteriet. Mange Twizy ejere kører aldrig mere end 2500 km om året. Dermed bliver deres batterileje ikke dyrere end deres mobilabonnement, eller hvad de giver for internet forbindelsen derhjemme. Netop en lav månedlige batterileje tror vi har positiv effekt på kundernes ønske om at købe en Twizy”, siger Søren Hyltoft.

Skriv et svar