Om Klubben

Clubbens Historie.

Den 24. december 1898, kørte Louis Renault, sin prototype Type A (¾CV) op ad bakken mod Avenue de Champs Elysées. Denne driftige mand, sammen med sin bror, skulle vise sig at danne skole for bilindustrien.

I maj 1998, kørte en flok danskere mod Paris. Anledningen var 100 året for Louis Renault’s opfindelse. Den danske flok bestod af en del nyere, samt en del ældre Renault, alle organiseret i Club Renault Danois. En hel dag var Avenue de Champs Elysées spærret for almindelig færdsel. Oppe fra Triumfbuen kom så alle Renault’erne opdelt i årgange og typer. Der var mange og de var flotte – de meget gamle var ikke just velduftende, men hva’ – det var skønt.

Clubbens aktiviteter centrerer sig om disse:

Årstræf med Generalforsamling, julearrangementer, garagebesøg, div. udflugter og bilarrangementer a lá Gavnø.

Derudover samles der en del medlemmer til Nordiske Renault-træf og Europæiske mærkeklub træf.

Årstræffet afholdes på skift mellem landsdelene. Det afholdes gerne på campingpladser med hytter. Udover Generalforsamlingen er der diverse konkurrencer for voksne og børn, samt kåring af årets flotteste Renault. En eftermiddags-køretur ud i det blå, for at vise vore biler frem og nyde det flotte landskab. Dagen sluttes af med festmiddag og heri er den årlige tilbagevendende auktion over forskellige reservedele og tilbehør fra vore gode sponsorer. Desuden er der almindelig socialt samvær for alle. Den stedlige presse kommer gerne, tager nogle billeder og skriver om arrangementet.

Club Renault Danois er den eneste danske club, der bredt dækker alle modeller i Renault’s historie. Lige fra de over 100 år gamle (som vi desværre ingen har), til de helt nye.

Medlemsskab af Club Renault Danois

Det koster 100 kr. at være medlem at Club Renault Danois.