R5Turbo

Renault 5 Turbo (1)

 

R5 Turbo fra 1980

MOTOR
Renault R5 Alpine (840) med hemisfæriske forbrændingskamre,
4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer.
Krumtap med 5 hovedlejer, blok i støbejern og topstykke i aluminium og oliekøler.
Cylindervolumen: 1397 cm²
Boring og slaglængde: 76 x 77 mm
Kompression: 7:1
Ydelse: 160 hk/din ved 6000 omdr. min.
Drejningsmoment: 22,1/ 3250 kgm/omdr. min
Indsprøjtning: Bosch K-Jetronic.
Turbo: Garett T3 og ladeluftkøler.

TRANSMISSION
Baghjulstræk
Kobling, tør to plade.(190mm)
Gearkasse, 5-trins, (type 369)
Differentiale: 9 x 35

CHASSIS/ KARROSSERI
Selvbærende karrosseri i stål, med elementer af aluminium og polyester.
Affjedring for: Uafhængige, triangler med langs gående torsionstænger og teleskopstøddæmpere
og krængningsstabilisator.
Affjedring bag: Uafhængige, triangler med spiralfjedre og teleskopstøddæmpere og krængningsstabilisator.
Bremser: Ventilerede skivebremser 260 mm for og bag.
Styretøj: Tandstang m. sikkerhedsrataksel
Fælge: for 135x 340 bag 195x 365. Med fire bolthuller.
Dæk: for 190/55 HR 340 og bag 220/55 HR 365


Interiør R5 Turbo

DIMENSIONER
Akselafstand: 2430 mm
Sporvidde for: 1346 mm
Sporvidde bag: 1474 mm
Længde: 3664 mm
Bredde: 1752 mm
Højde: 1323 mm
Frihøjde: 230 mm
Vendediameter: 1090 mm
Vægt: 900 kg
Tankindhold: 93 ltr.
Vægtfordeling: For: 360 kg bag: 540 kg.


Motor i R5 Turbo

YDELSE
Tophastighed: 215 km/t
Benzinforbrug: 6-10 km/l

BEMÆRKNINGER
Pris i Frankrig i 1981: 115000 F
Fremstillede eksemplarer i 1980: 802 stk.
Fremstillede eksemplarer i 1981: 536 stk.
Fremstillede eksemplarer i 1982: 352 stk.

 

Renault 5 Turbo 2

MOTOR
Renault R5 Alpine (840) med hemisfæriske forbrændingskamre,
4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer.
Krumtap med 5 hovedlejer, blok i støbejern og topstykke i aluminium og oliekøler.
Cylindervolumen: 1397 cm²
Boring og slaglængde: 76 x 77 mm
Kompression: 7:1
Ydelse: 160 hk/din ved 6000 omdr. min.
Drejningsmoment: 21,4/ 3250 kgm/omdr. min
Indsprøjtning: Bosch K-Jetronic.
Turbo: Garett T3 og ladeluftkøler.

TRANSMISSION
Baghjulstræk
Kobling, tør topladet.(190mm)
Gearkasse, 5-trins, (type 369)
Differentiale: 9 x 35

CHASSIS/ KARROSSERI
Selvbærende karrosseri i stål, med elementer af aluminium og polyester.
Affjedring for: Uafhængige, triangler med langs gående torsionstænger og teleskopstøddæmpere
og krængningsstabilisator.
Affjedring bag: Uafhængige, triangler med spiralfjedre og teleskopstøddæmpere og krængningsstabilisator.
Bremser: Ventilerede skivebremser 260 mm for og bag.
Styretøj: Tandstang m. sikkerhedsrataksel
Fælge: for 135x 340 bag 195x 365. Med fire bolthuller.
Dæk: for 190/55 HR 340 og bag 220/55 HR 365

DIMENSIONER
Akselafstand: 2430 mm
Sporvidde for: 1346 mm
Sporvidde bag: 1474 mm
Længde: 3664 mm
Bredde: 1752 mm
Højde: 1323 mm
Frihøjde: 230 mm
Vendediameter: 1090 mm
Vægt: 900 kg
Tankindhold: 93 ltr.
Vægtfordeling: For: 360 kg bag: 540 kg. YDELSE
Tophastighed: 200 km/t
Benzinforbrug: 6-10 km/l

BEMÆRKNINGER

Tilbage til Bil Modeller

Skriv et svar