Farvel efter næsten 500.000 km i Renault Trafic

Indehaver af Carl Olesen Transport i Silkeborg Ole Febæk har netop sagt farvel til en kær følgesvend, og sagt goddag til en ny. Efter 468.000 kilometers belastende kørsel skulle hans Renault Trafic udskiftes med en ny.

De råber, de spytter, de dytter. Sådan er virkeligheden for Ole Febæk der, som han selv siger, kører escort. Det er dog langt fra så lummert som det lyder. Faktisk er det alt andet. Det er hårdt, langsomt og utaknemmeligt. Han kører nemlig følgebil for tunge transporter som vindmøllevinger og meget store genstande, hvor farten ind imellem er helt nede på 10 km/t.

Noget, der får medtrafikanter til at vise sider af sig selv, man skulle tro var løgn, hvis det ikke lige var fordi de blev fortalt af en rolig Ole Febæk. En mand, der har hele Europa som sin arbejdsplads, og tilbringer langt flere timer på landevejen i sin Renault Trafic, end hjemme i Silkeborg.

” Det er en god dag, hvis man ikke får fingeren, bliver råbt af eller endda forsøges påkørt”, siger Ole Febæk tørt konstaterende.

Hvert år kører han Europa tyndt i sin Renault Trafic som følgebil. Det stiller ikke alene store krav til det mentale overskud hos manden bag rattet, men også til bilen. Og her er Ole Febæk mildest talt begejstret for valget af Renault Trafic.

” Jeg har tidligere kørt andre mærker, men siden jeg fik den her Renault Trafic som jeg netop har udskiftet efter 468.000 kilometer, har jeg ikke ville have andet. En ting er, at bilen udsættes for enormt store belastninger. Det er virkelig opslidende for en bil at skulle bevæge sig otte timer i træk med 45 km/t, men her har der ikke været problemer med min Trafic. Den har vist sig som en uopslidelig slider”, siger Ole Febæk, der bag rattet også har store krav til indretningen af bilen.

” En helt særlig ting, der gør Renault Trafic til den ideelle arbejdsplads sammenlignet med de andre mærker jeg har haft, er den enormt gode plads, der er i kabinen. Det gør det muligt at bevæge sig rundt, og der er plads til alle de specialindretninger man har brug for når man kører følgebil. Derudover har bilen den bedste kørekomfort jeg har oplevet”, siger Ole Febæk, der kører mindst 150.000 km om året i sin Renault Trafic.

Men nu har den gamle Trafic så kørt sin sidste kilometer, og vi møder Ole Febæk, da han får overdraget sin nye Renault Trafic L2H1 med 150 hk dieselmotor hos Sondrup Biler i Viby. De har stået for leveringen af bilen, der har fået monteret ekstraudstyr for over 200.000 kr. og Ole står allerede og tripper. For en telefonsamtale fra Tyskland er netop i gang og Ole er på vej derned for at køre den første tur i sin nye Renault Trafic. Om tre år står han igen hos Sondrup Biler i Viby. Da har han tilbagelagt 400.000 km. og kan se frem til at køre videre i den helt nye version af Trafic, der kommer på gaden næste år. Men den tid den glæde.

Skriv et svar