Alpine A110
A110 er nok “Alpinen” for mange mennesker. Den blev til på samme måde som A108 men denne gang var startskuddet Renault R8. Princippet i konstruktionen gentages; indeni det smarte karosseri er der en R8 med 956cc og 55 hk. Denne gang brugte man ikke standard motoren men en tunet udgave med ca. 10 hk mere. A110 er lidt tungere end A108 så de 10 hk var nødvendige for ikke at være langsommere end A108. Igen blev de løbende forbedringer på R8 indført i A110. Det betød en række forskellige motorer baseret på den originale R8 motor inklusive Gordini motorerne. Da Renault 16 kom på markedet anvendte A110 også disse motorer og i de allersidste modeller havde man 180 hk til rådighed! De sidste årgange af A110 var undervognen skiftet til Alpines egen konstruktion og man må sige at der ikke er ret meget R8 inden i en af de sidste A110´er. Udefra lignede de sidste A110´er de første A110´er på en prik. A110 havde i hele sin produktions tid betydelig racer succes og er i dag meget eftertragtet.
Teknisk specifikationer og de forskellige karrosserier på A 110
A 110 956 cm² (1960 – 1963)
MOTOR: Hækmotor Renault R 8, 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer.
Cylindervolumen: 956 cm² Boring og slaglængde: 65 x 72 mm
Kompression: 8,87:1 Ydelse: 51 hk/sae ved 5 200 omdr. min 55 for Berlinetten, med Solex register 32 PDISTA eller Zenith 32 IGT
TRANSMISSION: Baghjulstræk Kobling, tør enkeltplade.
Gearkasse, 4 gear, synkroniserede alle, undtagen I.
Differentiale: 4,375: 1 (8/35) , 4,14: 1 (7/29) eller 3,89: 1 (9/35) Udvekslingsforhold gearkasse: I. 3,70: 1, II. 2,28: 1, III. 1,52: 1 IV.1,034: 1.
CHASSIS: Centralrørchassis
Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Lockheed, hydrauliske, på alle hjul. Styretøj: Tandstang Fælge: 4 x 15″ Dæk: 135/145 x 380 Kleber V10 eller 450/500 /15″ Dunlop Racing
Alpine GT 4, har en større kabine, og er næsten en rigtig fire personers sportsvogn.
KARROSSERI: Typer: Cabriolet, Coupé Sport og G T 4 (1963 – 1964), Berlinette 1963/1965: enkomponent glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset (Cabriolet, Coupé Sport og Berlinette) påskruet på GT-4.
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm Sporvidde for: 1 250 mm Sporvidde bag: 1 220 mm Længde: 3 850 mm Bredde: 1 460 mm Højde: 1 130 mm Frihøjde: 150 mm Vendediameter: 8 400 mm Vægt: 565 kg til 590 kg Tankindhold: 38 ltr. Hjul: 15″
YDELSE :Tophastighed: 155 km/t., (170km/t for Berlinette med 55 hk./sae og differentialeudveksling 4,375:1)
Benzinforbrug: 12,50 km/l
BEMÆRKNINGER: Pris i Frankrig i 1963: 15 450 Frf. for Cabriolet, Coupé Sport og GT 4, og 16 650 Frf. for Berlinette.
A 110 1100 cm² « 70 » (1963 – 1969)
MOTOR: Hækmotor Renault R 8 (688), 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer og aluminiumstopstykke. Cylindervolumen: 1107 cm² Boring og slaglængde: 70 x 72 mm Kompression: 9,5:1
Ydelse: 66 hk/sae ved 6 500 omdr. min. Karburering: Solex dobbelt horisontal (32 mm ?)
TRANSMISSION: Baghjulstræk
Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 4 gear, synkroniserede, (ingen direkte). Differentiale: 4,375: 1 (8/35) , 4,14: 1 (7/29) eller 4,70: 1 (7/33) Udvekslingsforhold gearkasse: I. 3,52: 1, II. 2,25: 1, III. 1,48: 1 IV.1,034: 1.
CHASSIS: Centralrørchassis Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, (reaktionsarme med samme omdrejningsakse som bagakslerne) spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Lockheed, hydrauliske, på alle hjul. Styretøj: Tandstang Fælge: 4 x 15″ Dæk: 145 x 380 Klebert V10 eller 155/380/15″
KARROSSERI: Typer: Cabriolet, og G T 4 (1964 – 1969) enkomponent glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset (Cabriolet, og Berlinette) påskruet på GT-4.
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm Sporvidde for: 1 250 mm Sporvidde bag: 1 220 mm Længde: 3 850 mm Bredde: 1 460 mm Højde: 1 130 mm Frihøjde: 150 mm Vendediameter: 8 400 mm Vægt: 565 kg til 590 kg Tankindhold: 38 ltr.
YDELSE: Tophastighed: 165 km/t., (175km/t for Berlinette med 55 hk./sae og differentialeudveksling 4,375:1) Benzinforbrug: 12,50 km/l
BEMÆRKNINGER: Pris i Frankrig i 1963: 16 690 Frf. for Cabriolet og GT 4, og 17 790 Frf. for Berlinette i 1964
A 110 1100 cm² « 100 » (1965 – 1968)
MOTOR: Hækmotor Renault R 8 Gordini (804) med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer og aluminiumstopstykke. Cylindervolumen: 1107 cm² Boring og slaglængde: 70 x 72 mm Kompression: 10,4:1 Ydelse: 95 hk/sae ved 6 500 omdr. min. Karburering: 2 Solex dobbelt horisontal 40PHH2
Motor 1300 G, 1255 ccm, 95 hk
TRANSMISSION: Baghjulstræk
Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 4 gear, (type 330-06) synkroniserede, (ingen direkte). Differentiale: 4,72: 1 (7/33) , eller andre på bestilling.
CHASSIS: Centralrørchassis
Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, (reaktionsarme med samme omdrejningsakse som bagakslerne) spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. Styretøj: Tandstang Fælge: 4 x 15″ Dæk: 145 x 380 / 155/380/15 Kleber-Colombes, eller 450/15/500 x/15 Dunlop Racing
KARROSSERI: Typer: Cabriolet, G T 4 og Berlinette(1965 – 1968) enkomponent glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset (Cabriolet, og Berlinette) påskruet på GT-4.
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm Sporvidde for: 1 250 mm Sporvidde bag: 1 220 mm Længde: 3 850 mm
Bredde: 1 460 mm Højde: 1 130 mm Frihøjde: 150 mm
Vendediameter: 8 400 mm Vægt: 565 kg til 590 kg
Tankindhold: 38 ltr.
YDELSE: Tophastighed: 180 km/t., (200 km/t for Berlinette) Benzinforbrug: 10,00 km/l
BEMÆRKNINGER: Pris i Frankrig i 1966: 22 090 Frf. for Cabriolet, og 22 290 Frf. for GT 4 og 23 290 for Berlinette .
A 110 1300 S (1966 – 1971)
MOTOR: Hækmotor Renault R 8 Gordini (804) med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer og aluminiumstopstykke og oliekøler. Cylindervolumen: 1296 cm²
Boring og slaglængde: 75,7 x 72 mm Kompression: 12:1
Ydelse: 120 hk/sae (110 hk/din) ved 6 900 omdr. min.
Karburering: 2 Weber 40 DCOE dobbelt horisontal
Alpine 110, 1300 G
TRANSMISSION: Baghjulstræk
Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 4 gear, (type 330) eller 5-trins, (type 353) Differentiale: 4,125: 1 (8/33) , eller andre på bestilling.
CHASSIS: Centralrørchassis
Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, (reaktionsarme med samme omdrejningsakse som bagakslerne) spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. Styretøj: Tandstang Fælge: 4 x 15″ Dæk: for: 145 x 15, bag: 155/15 Dunlop SP Sport
KARROSSERI: Typer: Cabriolet, G T 4 (1966- 1968) og Berlinette (1966 – 1971)
Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset (Cabriolet, og Berlinette) påskruet på GT-4.
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm Sporvidde for / bag: 1 250/1220 mm Længde: 3 850 mm Bredde / højde: 1 460 / 1 130 mm Frihøjde: 150 mm Vendediameter: 8 400 mm Vægt: 565 kg til 590 kg Tankindhold: 38 ltr. Hjul: 15 x 4,5″
YDELSE: Tophastighed: 215 km/t., Berlinette
Benzinforbrug: 10,00 km/l
BEMÆRKNINGER :Pris i Frankrig i 1966: 25 990 Frf. for Cabriolet , 26 200 Frf. for GT 4 og 27 200 for Berlinette . I 1970 var Berlinette 1300S eneste model i kataloget, den havde 132 hk/sae og kostede 32 000Frf.
A 110 1300 G (1967 – 1971)
MOTOR: Hækmotor Renault R 8 Gordini (804) med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer og aluminiumstopstykke og oliekøler. Cylindervolumen: 1255 cm²
Boring og slaglængde: 74,5 x 72 mm Kompression: 10,5:1
Ydelse: 105 hk/sae ved 6 750 omdr. min. Karburering: 2 Weber 40 DCOE dobbelt horisontal
TRANSMISSION: Baghjulstræk
Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 4 gear, (type 330) eller 5-trins, (type 353) Differentiale: 4,125: 1 (8/33) , eller andre på bestilling.
CHASSIS: Centralrørchassis
Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, (reaktionsarme med samme omdrejningsakse som bagakslerne) spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. Styretøj: Tandstang Fælge: 4 x 15″ Dæk: for: 145 x 15, bag: 155/15 Dunlop SP Sport eller 165×380
KARROSSERI:Typer: Cabriolet, G T 4 (1967- 1969) og Berlinette (1967 – 1971) Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset (Cabriolet, og Berlinette) påskruet på GT-4.
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm Sporvidde for / bag: 1 296 /1 275 mm Længde / bredde / højde: 3 850 / 1 460 /1 130 mm Frihøjde: 150 mm Vendediameter: 9 250 mm Vægt: 625 kg Tankindhold; 38 ltr. Hjul: 15 x 4,5″
YDELSE: Tophastighed: 215 km/t., Berlinette Benzinforbrug: 10,00 km/l
BEMÆRKNINGER: Pris i Frankrig i 1967: cabriolet , GT 4 og for Berlinette 23 950 Frf.
A 110 1500 (1967 – 1968)
MOTOR: Hækmotor Renault R16, (samme som Lotus Europa) med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, med køleren frontmonteret, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer, motorblok og topstykke i aluminium og oliekøler. Cylindervolumen: 1470 cm² Boring og slaglængde: 76 x 81 mm Kompression: 10,25:1 Ydelse: 82 hk/sae (78 hk/din)ved 6 000 omdr. min. Karburering: 1 Weber, dobbelt, vertikal (32-35) register
TRANSMISSION: Baghjulstræk
Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 4-trin, (type 330) eller 5-trins, (type 353) Differentiale: 4,125: 1 (8/33) , eller andre på bestilling.
CHASSIS: Centralrørchassis
Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, (reaktionsarme med samme omdrejningsakse som bagakslerne) spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. Styretøj: Tandstang Fælge: 4 x 15″ Dæk: for: 155 x 380, bag: 165/380 Klebert V10GT
KARROSSERI: Typer: Cabriolet, G T 4 (1967- 1969) og Berlinette (1967 – 1971)
Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset (Cabriolet, og Berlinette) påskruet på GT-4.
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm Sporvidde for: 1 296 mm Sporvidde bag: 1 275 mm Længde: 3 850 mm Bredde: 1 460 mm Højde: 1 130 mm Frihøjde: 150 mm Vendediameter: 9 250 mm Vægt: 700 kg Tankindhold: 38 ltr. Hjul: 15 x 4,5″
YDELSE :Tophastighed: 185 km/t., Berlinette
Benzinforbrug: 10,00 km/l
BEMÆRKNINGER: Pris i Frankrig i 1968: 20690 Frf.
A 110 1600 (1969 – 1970)
MOTOR: Hækmotor Renault R16TS,(807-24)med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, med køleren frontmonteret, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer, motorblok og topstykke i aluminium og oliekøler.
Cylindervolumen: 1565 cm² Boring og slaglængde: 77 x 84 mm Kompression: 8,6:1 Ydelse: 92 hk/sae ved 5 800 omdr. min.(102 hk/sae ved 5 500 omdr. min i 1970) Karburering: 1 Weber, dobbelt, horisontal 40 DCOE
A110, Berlinette 1300/1600
TRANSMISSION: Baghjulstræk
Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 4-trin, (type 330) eller 5-trins, (type 353) Differentiale: 9/32 eller 8/27
CHASSIS Centralrørchassis Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, (reaktionsarme med samme omdrejningsakse som bagakslerne) spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. Styretøj: Tandstang Fælge: 5,5 x 13″ Dæk: for: 155 x 13, bag: 165x 13
KARROSSERI: Typer: Berlinette (1969 – 1970) Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm
Sporvidde for / bag: 1 311 / 1 290 mm Længde / bredde / højde: 3 850 / 1 520 / 1 130 mm Frihøjde: 150 mm
Vendediameter: 9 250 mm Vægt: 730 kg Tankindhold: 38 ltr. Hjul: 5,5×13″
YDELSE: Tophastighed: 175 km/t., Berlinette Benzinforbrug: 8,00 – 11km/l
BEMÆRKNINGER: Pris i Frankrig i 1969: 23 950 Frf. (Cabriolet, GT4 og Berlinette)
A 110 1600S (1970 – 1973)
MOTOR: Hækmotor Renault R16TS,(807-24)med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, med køleren frontmonteret, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer, motorblok og topstykke i aluminium og oliekøler.
Cylindervolumen: 1565 cm² Boring og slaglængde: 77 x 84 mm
Kompression: 10,25:1 Ydelse: 138 hk/sae ved 6 000 omdr. min.(125 hk/din) Karburering: 2 Weber, dobbelt, horisontal 45 DCOE
TRANSMISSION: Baghjulstræk Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 5-trins, (type 353) Differentiale: 8/27 (3,37:1)
CHASSIS: Centralrørchassis Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, (reaktionsarme med samme omdrejningsakse som bagakslerne) spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. tokreds Styretøj: Tandstang Fælge: 5,5 x 13″
Dæk: for: XAS 165 x 13, bag: XAS 165x 13
KARROSSERI: Typer: Berlinette (1969 – 1970) Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm Sporvidde for : 1 311 mm Sporvidde bag: 1 290 mm Længde: 3 850 mm Bredde: 1 520 mm Højde: 1 130 mm Frihøjde: 150 mm Vendediameter: 9 250 mm Vægt: 680 kg Tankindhold: 38 ltr. Hjul: 5,5×13″
YDELSE: Tophastighed: 205 km/t., Berlinette Benzinforbrug: 7,7 km/l
BEMÆRKNINGER: Pris i Frankrig i 1970: 30 840 Frf. Berlinette
A 110 1600S Groupe 4 (1968 – 1973)
MOTOR: Hækmotor Renault R16TS,(807-24)med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, med køleren frontmonteret, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer, motorblok og topstykke i aluminium og oliekøler.
Cylindervolumen: 1596 cm² Boring og slaglængde: 77,8 x 84 mm Kompression: 11,25:1 Ydelse: 172 hk SAE ved 6 000 omdr. min.(155 hk/din) Karburering: 2 Weber, dobbelt, horisontal 45 DCOE
A110 Berlinette 1600 Champignon du Monde
TRANSMISSION: Baghjulstræk Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 5-trins, (type 353) Differentiale: 8/27 (3,37:1)
CHASSIS: Centralrørchassis
Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, (reaktionsarme med samme omdrejningsakse som bagakslerne) spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. 2 kredse Styretøj: Tandstang Fælge: 5,5 x 13″
Dæk: for: efter valg, bag: efter valg
KARROSSERI: Typer: Berlinette Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm
Sporvidde for / bag: efter valg Længde / bredde / højde 3 850 / alt efter udgave / alt efter udgave Frihøjde alt efter udgave Vendediameter 9 250 mm Vægt 650 kg Tankindhold 80 ltr. Hjul 13″ bredde efter udgave
YDELSE: Tophastighed: alt efter gearing Benzinforbrug: 5-7,7 km/l
BEMÆRKNINGER:Pris i Frankrig i 1970: alt efter udstyr
A 110 « 85 » (1970 – 1976)
MOTOR: Hækmotor Renault R 12 TS (810-30) med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer og aluminiumstopstykke og oliekøler. Cylindervolumen: 1289 cm²
Boring og slaglængde: 73 x 77 mm Kompression: 9:1 Ydelse: 81 hk SAE (72 hk DIN) ved 5 900 omdr. min. Karburering: 1 Weber 32DIR, register, med manuel choker
TRANSMISSION: Baghjulstræk
Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 4 gear, (type 330 A4) eller 5-trins, (type 353) Option Differentiale: 3,78: 1 (9/34)
CHASSIS: Centralrørchassis Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, (reaktionsarme med samme omdrejningsakse som bagakslerne) spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. tokreds Styretøj: Tandstang Fælge: 4 x 15″ Dæk: for og bag Dunlop SP Sport eller 165×13
KARROSSERI: Typer: Berlinette (1970 – 1976) Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset.
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm Sporvidde for: 1 311 mm Sporvidde bag: 1 290 mm
Længde: 3 850 mm Bredde: 1 520 mm Højde: 1 130 mm
Frihøjde: 150 mm Vendediameter: 9 250 mm Vægt: 700 kg
Tankindhold: 38 ltr. Hjul: 5 x 13″
YDELSE: Tophastighed: 175 km/t., Berlinette Benzinforbrug: 9,5 km/l
BEMÆRKNINGER: Pris i Frankrig i 1970, Berlinette 21 960 Frf.
A 110 1600 SC (1974 – 1975)
MOTOR: Hækmotor Renault R 12 Gordini (844-32) med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer og blok og topstykke i aluminium og oliekøler. Cylindervolumen: 1 605 cm²
Boring og slaglængde: 78 x 84 mm Kompression: 10,25:1
Ydelse: 138 hk SAE (127 hk DIN) ved 6000 omdr. min. Karburering: 2 Weber DCOE 45 horisontal, med manuel choker
TRANSMISSION: Baghjulstræk Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 5-trins, (type 365-10) Differentiale: 3,37: 1 (7/27)
CHASSIS:
Centralrørchassis Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, (reaktionsarme med samme omdrejningsakse som bagakslerne) spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. 2 kredse Styretøj: Tandstang Fælge: 5″x 13 Dæk: for og bag Dunlop SP Sport eller 165×13 eller 185/70
KARROSSERI: Typer: Berlinette (1974 – 1975) Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset.
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm Sporvidde for: 1 315 mm Sporvidde bag: 1 346 mm Længde: 3 850 mm Bredde: 1 520 mm Højde: 1 130 mm Frihøjde: 150 mm Vendediameter: 9 250 mm Vægt: 710 kg Tankindhold: 50 ltr. Hjul: 5½ x 13″
YDELSE: Tophastighed: 215 km/t., Berlinette Benzinforbrug: 12,5 km/l
BEMÆRKNINGER: Pris i Frankrig i 1974, Berlinette 38 600 Frf.
A 110 1600 SX (1976 – 1977)
MOTOR: Hækmotor Renault R 16 TX (843) med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer og blok og topstykke i aluminium og oliekøler. Cylindervolumen: 1 647 cm²
Boring og slaglængde: 79 x 84 mm Kompression: 9,25:1
Ydelse: 95 hk DIN ved 6000 omdr. min. Karburering: 1 Weber 32 DAR 7 register m. autm. choker
A110 Berlinette 1600SX, 1976-77
TRANSMISSION: Baghjulstræk Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 5-trins, (type 385) Differentiale: 3,778: 1 (9/33)
CHASSIS: Centralrørchassis Affjedring for: Uafhængige, bærearme, skruefjedre, to fremadrettede reaktionsarme til justering, caster, KPI (i nogen grad), justerbar camber og toe-variation under affjedring, teleskopstøddæmpere og krængningsstabilisator
Affjedring bag: Triangler med justerbar toe-variation ved affjedring, toleddede trækaksler, spiralfjedre, krængningsstabilisator og teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. tokreds Styretøj: Tandstang m. sikkerheds ratstamme Fælge: 5 x 13″. Med fire bolthuller
Dæk: for og bag Dunlop SP Sport 165x 13 HR
KARROSSERI: Typer: Berlinette (1976 – 1977) Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset.
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm Sporvidde for: 1 315 mm Sporvidde bag: 1 346 mm Længde: 3 850 mm Bredde: 1 520 mm Højde: 1 130 mm Frihøjde: 140 mm Vendediameter: 9 750 mm Vægt: 790 kg Tankindhold: 50 ltr. Hjul: 5½ x 13″
YDELSE: Tophastighed: 195 km/t., Berlinette Benzinforbrug: 11 km/l
BEMÆRKNINGER: Pris i Frankrig i 1974, Berlinette 49 900 Frf.
A 110 1800 VB Gruppe 4 fabriksracer. (1973 – 1974)
MOTOR: Hækmotor Renault Gordini (844) med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer og blok og topstykke i aluminium og oliekøler. Cylindervolumen: 1 798 cm²
Boring og slaglængde: 82,5 x 84 mm Kompression: 11,5:1
Ydelse: 175 hk DIN ved 6500 omdr. min. Karburering: 2 dobbelte Weber DCOE 40
TRANSMISSION: Baghjulstræk
Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 5-trins, (type 385)
Differentiale: 9/34 eller 8/27
CHASSIS: Centralrørchassis
Affjedring for: Uafhængige, bærearme, skruefjedre, to fremadrettede reaktionsarme til justering, caster, KPI (i nogen grad), justerbar camber og toe-variation under affjedring,
teleskopstøddæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Triangler med justerbar toe-variation ved affjedring, toleddede trækaksler, spiralfjedre, krængningsstabilisator og teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. tokreds Styretøj: Tandstang m. sikkerheds rat stamme
Fælge: 5 x 13″. Med fire bolthuller Dæk: for og bag Michelin TB 5 19 og 21 13
A110, 1800 Gruppe 4
KARROSSERI: Typer: Berlinette (1976 – 1977) Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset.
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm
Sporvidde for: 1 375/1446 mm efter udstyr Sporvidde bag: 1 335/1650 mm efter udstyr Længde: 3 850 mm Bredde: 1 520 mm
Højde: 1 120 mm Frihøjde: 140 mm Vendediameter: 9 750 mm Vægt: 710-750 kg efter udstyr Tankindhold: 98 ltr. Hjul for/bag: 6½ x 13″ / 8 x 13 eller 10/13
YDELSE
Tophastighed: 252 km/t., med den høje gearing Benzinforbrug: ? ? ? ?
BEMÆRKNINGER: Pris i Frankrig i 1974, ? ? ?
A 110 1400 FASA RENAULT (1977 – 1978)
MOTOR: Hækmotor Renault R5 Alpine (840) med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer, blok i støbejern og topstykke i aluminium og oliekøler. Cylindervolumen: 1 397 cm² Boring og slaglængde: 76 x 77 mm Kompression: 9,3:1
Ydelse: 85 hk DIN ved 6200 omdr. min. Karburering: 1 Weber 32 DAR register
TRANSMISSION: Baghjulstræk Kobling, tør enkeltplade. Gearkasse, 5-trins, (type 330-A5) Differentiale: 3,75: 1 (8/27) A110, 1100 ccm, 58 hk. produceret i Valadolid Spanien hos FASA
A110, 1400 produceret i Valadolid Spanien hos FASA
CHASSIS: Centralrørchassis Affjedring for: Uafhængige, triangler, skruefjedre, hydrauliske teleskopstød-dæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Pendulaksler, uden toe-variation ved affjedring, (reaktionsarme med samme omdrejningsakse som bagakslerne) spiralfjedre og 4 teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. tokreds Styretøj: Tandstang m. sikkerhedsrataksel Fælge: 5 x 13″. Med fire bolthuller Dæk: for og bag Michelin 165/70 HR13
KARROSSERI: Typer: Berlinette Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset.
DIMENSIONER: Akselafstand: 2 100 mm Sporvidde for: 1 359 mm Sporvidde bag: 1 301 mm Længde: 3 857 mm Bredde: 1 529 mm Højde: 1 140 mm Frihøjde: 140 mm Vendediameter: 9 750 mm Vægt: 710 kg Tankindhold: 36 ltr. Hjul: 5½ x 13″
YDELSE: Tophastighed: 185 km/t., Berlinette
Benzinforbrug: 13,3 km/l
De spanske 110´eres aluminiumsfælge
BEMÆRKNINGER
Berlinette A110 1400 var en model helt specifikt for Renault FASA, en spansk Renault filial. Man producerede 130 eksemplarer i perioden maj 1977 til maj 1978, altså næsten et år længere end Berlinette 1600 SX i Frankrig.