A310-4

Alpine 310 4 cylindret


Teknisk specifikationer og de forskellige karrosserier på A 310

A310 (1971 – 1976)

MOTOR Hækmotor Renault R 17 TS (807) med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer og blok og topstykke i aluminium og oliekøler.
Cylindervolumen: 1 605 cm² Boring og slaglængde: 78 x 84 mm
Kompression: 10,25:1 Ydelse: 140 hk/sae, 128 hk/din ved 6250 omdr. min. Karburering: 2 Weber DCOE 45 horisontal, man. choker
TRANSMISSION Baghjulstræk Kobling, tør enkeltplade.
Gearkasse, 5-trins, (type 356-10) Differentiale: 3,27: 1
A310 1600VE, 138 hk/sae, 1974.

 

 

 

 

 

 

 

A310 1600VE, 138 hk/sae, 1974
CHASSIS Centralrørchassis
Affjedring for: Uafhængige, bærearme, skruefjedre, to fremadrettede reaktionsarme til justering, caster, KPI (i nogen grad), justerbar camber og toe-variation under affjedring, teleskopstøddæmpere og krængningsstabilisator Affjedring bag: Triangler med justerbar toe-variation ved affjedring, toleddede trækaksler, spiralfjedre, krængningsstabilisator og teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. tokreds Styretøj: Tandstang m. sikkerhedsrataksel Fælge: 5 x 13”. Med fire bolthuller Dæk: for og bag 165x 13 HR/185 x 13
KARROSSERI Typer: Coupé 2+2 (1971 – 1976)
Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset.
DIMENSIONER Akselafstand: 2 270 mm
Sporvidde for: 1400 mm Sporvidde bag: 1410 mm Længde: 4180 mm Bredde: 1620 mm Højde: 1150 mm Frihøjde: 160 mm
Vendediameter: 10250 mm Vægt: 825 kg Tankindhold: 60 ltr. Hjul: 13”
YDELSE Tophastighed: 205 km/t.
Benzinforbrug: 8,3- 6,25 km/l
BEMÆRKNINGER Pris i Frankrig i 1972, 46 000 Frf.
A310 (1976 – 1977)
MOTOR
Hækmotor Renault R 16 TX (843) med hemisfæriske forbrændingskamre, 4 cylinders vandkølet, topventilet stødstangsrækkemotor med lateral knast og løse foringer. Krumtap med 5 hovedlejer og blok og topstykke i aluminium og oliekøler.
Cylindervolumen: 1 647 cm² Boring og slaglængde: 79 x 84 mm
Kompression: 9,25:1 Ydelse: 95 hk/din ved 6000 omdr. min.
Karburering: 1 Weber 32 DAR 7, register og autm. choker
TRANSMISSION Baghjulstræk Kobling, tør enkeltplade.
Gearkasse, 5-trins, (type 356) Differentiale: 3,37: )

Motor 1600VE, 125/138 hk. din/sae
CHASSIS
Centralrørchassis Affjedring for: Uafhængige, bærearme, skruefjedre, to fremadrettede reaktionsarme til justering, caster, KPI (i nogen grad), justerbar camber og toe-variation under affjedring, teleskopstøddæmpere og krængningsstabilisator
Affjedring bag: Triangler med justerbar toe-variation ved affjedring, toleddede trækaksler, spiralfjedre, krængningsstabilisator og teleskopstøddæmpere Bremser: Skivebremser, Bendix, på alle hjul. tokreds Styretøj: Tandstang m. sikkerhedsrataksel Fælge: ? x 13”. Med fire bolthuller
Dæk: for og bag 165x 13 HR / 185 x 13HR
KARROSSERI
Typer: Coupé 2+2 (1976 – 1977) Materiale: Glasfiber på harpiks-basis, limet på centralrørchassiset.
DIMENSIONER
Akselafstand: 2270 mm Sporvidde for: 1400 mm porvidde bag: 1410 mm Længde: 4180 mm Bredde: 1620 mm Højde: 1150 mm Frihøjde: 160 mm Vendediameter: 10250 mm Vægt: 825 kg Tankindhold: 50 ltr. Hjul: 13”
YDELSE
Tophastighed: 190 km/t. Benzinforbrug: 8,3 km/l
BEMÆRKNINGER Pris i Frankrig i 1976, 67 900 Frf.

 

 

Tilbage til Bil Modeller

Skriv et svar