Om Klubben

Om Club Alpine og Renault Sport Danmark.

Club Alpine og Renault Sport Danmark er en mærkeklub for biler der er produceret eller udviklet af den franske bilfabrik Alpine samt de sportlige Renault biler. Det er muligt at blive medlem af Club Alpine Danemark selvom man ikke er ejer af en Alpine eller Renault Sport , da alle Alpine og Renault Sport interesserede er velkomne. Der er ingen tvivl om at det er lysten og interessen til motorsport der har drevet fabrikken Alpine, og det er også det vores klub afspejler.

Klubbens Historie

Initiativet til at opstarte en mærkeklub for Alpine`r blev taget i 1991 og Club Alpine Danemark blev officielt stiftet på klubbens første generalforsamling i 1992. Siden 1992 er Club Alpine Danemark´s medlemsskare stille og roligt blevet øget.

Da der ikke er produceret et større antal af Alpine`r og i de senere år slet ikke er blevet produceret Alpiner blev det på generalforsamlingen i 2005 besluttet at tage navneforandring til Club Alpine og Renault Sport. Det er en konsekvens af at bestyrelsen regner med at der ikke vil blive produceret flere Alpiner og det faktum at der ikke er den store forskel mellem en Alpine og en Renault produceret i de samme lokaliteter! På klubbens arrangementer kan man tydeligt høre på diskussionerne at der er et stort fællesskab mellem Alpine og Renault Sport. De deltagende biler viser det også tydeligt.

Derfor er Club Alpine og Renault Sport en en klub for alle som er interesserede eller ejer en af disse biler! Der er ikke nogen afgrænsning af biler og klubbens medlemmer kører Dauphine Gordini, R8, R5, Clio, R19 og ikke mindst næsten alle typer Alpiner.

Medlemsskab af Club Alpine og Renault Sport Danmark

For den beskedne sum af 100 kr. årligt, er du sikret medlemskab af Club Alpine og Renault Sport Danmark. For dette beløb vil du få tilsendt invitationer til klubbens arrangementer og kammeratskaber. Kammeratskaber som giver mulighed for at komme i kontakt med personer, som kan hjælpe dig med at fremskaffe reservedele, styling udstyr, tuning og en række andre fordele

Kontakt til Klubben:

Har du spørgsmål om klubben, dit medlemsskab eller ønsker du medlemsskab skal du kontakt Hans på hwinther22@gmail.com