Kampagnen Støt Brysterne er netop gået i luften for 11. år i træk – Renault er med som en af sponsorerne, med både penge og donation af en Renault Zoe elbil.
Hvert år rammes knap 5000 kvinder af brystkræft. Fra uge 40 og frem til den 4. oktober sætter kampagnen Støt Brysterne fra Kræftens Bekæmpelse fokus på problemet. Renault støtter op om kampagnen ved både at donere penge og ved at donere en elbil til vinderen af en konkurrence, der netop nu kører på Radio Nova.
Hos Renault Danmark forklarer direktør Henrik Bang, hvorfor man støtter kampagnen, og hvad koblingen er til Renaults elbiler.
”Først og fremmest er det en meget vigtig sag, der sættes fokus på. Så når vi går ind og støtter det her gode formål – som det jo først og fremmest handler om – så er koblingen til vores elbil Renault Zoe klar. Den henvender sig også til kvinder. Og på samme måde som den peger fremad mod en ny måde at tænke transport, så vil de penge vi donerer også være med til at sikre fortsat fokus på forskning og behandling af brystkræft”, siger direktør i Renault Danmark Henrik Bang.
Hos Kræftens Bekæmpelse er man meget tilfredse med samarbejdet med Renault. ”Vi er rigtigt glade for at Renault Danmark har valgt at donere en Renault Zoe elbil til vores store sms- konkurrence på Nova, samt støtte op med øvrige tiltag. Det er vigtigt, at vi når ud til så mange forskellige målgrupper med vores budskaber og Renault er i den grad med til at sætte brystkræft på dagsordenen og øge incitamentet for at støtte den gode sag”, siger Kampagneleder Carina Winther.
Udover at donere en bil til en værdi af næsten 176.000 kroner, så vil der for hver prøvetur, der foretages i Renault Zoe hos landets Renault forhandlere, blive doneret 100 kroner til Støt Brysterne